Support

Sirrus Cloud Werkplek

Sirrus Cloud Werkplek

Door bestaande IT infrastructuren te optimaliseren voor werken en samenwerken, levert Sirrus een moderne flexibele, kostenefficiënte en toekomstvaste werkplek. Een aantal componenten die het fundament van de Sirrus Cloud Werkplek vormen, zijn vaak al aanwezig bij organisaties. Onze toegevoegde waarde is het vermogen om de aanwezige componenten optimaal op elkaar aan te laten sluiten, daar waar nodig aangevuld met nieuwe maatwerk oplossingen.

Ik wil graag advies op maat

Meer over de Sirrus Cloud Werkplek

Bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met veranderingen op het gebied van IT, zowel vanuit de markt als vanuit de controlerende instanties. Het is de uitdaging om de uiteenlopende belangen van afdelingen met elkaar te verenigen. Medewerkers willen overal en altijd kunnen (samen)werken en toegang hebben tot relevante informatie. Hierdoor voldoet de klassieke manier van beveiligen van bedrijfsinformatie niet meer en is soms zelfs onmogelijk. Bedrijfsinformatie wordt steeds vaker buiten het bedrijf gewijzigd en opgeslagen, maar soms moet de vraag nog beantwoord worden wat men wil beveiligen en hoe men dit wil doen. Ook bedrijven waar werken uitsluitend op kantoor mogelijk is, zien dat afdelingen en medewerkers eigen middelen inzetten om hun doelen te bereiken (schaduw-ICT). De data en applicaties op die apparatuur is niet veilig en vormen daarmee een groot bedrijfsrisico. Deze problemen worden opgelost door Sirrus Cloud Werkplek: een zo veel als mogelijk gestandaardiseerd, maar toch flexibel werkplekconcept aan te bieden, welke voldoet aan de eisen en wensen van de business en gebruiker.

De Sirrus Cloud Werkplek is zo veel mogelijk gebaseerd op een slimme combinatie van Server Based Computing, web- en cloudapplicaties om op die manier ondersteuning te bieden aan verschillende apparaten zoals laptops, tablets en smartphones. Medewerkers hebben vanaf hier toegang tot de applicaties en bijbehorende bedrijfsdata. Door applicaties virtueel aan te bieden is het mogelijk om applicaties met conflicterende eisen toch op één apparaat samen te laten werken. Het beheer van de software wordt ook vereenvoudigd, doordat de uitrol van nieuwe applicaties vanuit een centraal punt gebeurt. Het concept maakt zoveel mogelijk gebruik van cloud gebaseerde diensten. Dit betekent dat bepaalde diensten worden aangeboden vanuit de publieke cloud en een aantal vanuit een hybride cloud (i.v.m. privacy, bedrijfsbelang en vertrouwelijkheid). Het doel is de business optimaal te ondersteunen, door de voordelen van beide componenten te combineren. Verder zijn de snelle en gemakkelijke uitrol van capaciteit en diensten een voordeel, maar ook het automatische updaten zodat steeds de laatste versie van software of dienst gebruikt wordt. Afhankelijk van de business en de beveiligingseisen worden meer of minder onderdelen van de werkplek uit de publieke cloud afgenomen. Voorbeelden van cloudapplicaties zijn Office 365 en Microsoft Teams. De werkplek regelt de integratie met SaaS applicaties zoals bijvoorbeeld Exact en Salesforce.

De Sirrus Cloud Werkplek levert een optimaal op de business aangesloten, flexibel werkplekconcept waarmee structureel 20% kosten bespaard kan worden. De consultants van Sirrus combineren praktijkervaring met certificering en organisatiesensitiviteit. Daarnaast verzorgen trainers van onze partner Didacticum kennisoverdracht, -borging en opleidingen, voorzien van voorbeelden uit de eigen praktijk. Sirrus helpt om de juiste balans te vinden tussen het slim inzetten van bewezen oplossingen voor terugkerende vraagstukken én het flexibel omgaan met specifieke eisen en wensen. Wij doen dit zonder het einddoel van ICT organisaties uit het oog te verliezen: optimale ondersteuning van de business met relevante en toekomst vaste ICT oplossingen.

Samenwerken

Cloud Werkplek en Communicatietool in 1

Parallel aan de toenemende mobiliteit van gebruikers worden manieren om te communiceren steeds belangrijker. Binnen de Sirrus Cloud Werkplek wordt veel aandacht besteed aan communicatie en samenwerken. Binnen de werkplek is een centrale rol weggelegd voor Enterprise Social. Naast het makkelijker en toegankelijker maken van functionaliteit zoals chatten, (video)bellen en het gelijktijdig samenwerken aan documenten voor medewerkers, levert de Enterprise Social een overzicht wie aanwezig en beschikbaar is. Verder kan tijdens een virtuele vergadering een scherm gedeeld worden met meerdere deelnemers, terwijl een opname van audio en video meeloopt. Deze techniek is ook over de grenzen van de eigen organisatie te gebruiken en maakt het mogelijk om tegen aanzienlijk lagere kosten samen te werken en te communiceren met collega’s, klanten en andere bedrijven. Het aantal zakelijk gereisde kilometers daalt en de productiviteit stijgt.

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Bekijk het privacybeleid en de gebruikersvoorwaarden van Google.