Support

Jong JGZ

Wie ben je en wat doet Jong JGZ?

Mijn naam is Martijn Heijnen-van Oudheusden. Ik werk bij Jong JGZ. Jong JGZ is een organisatie die jeugdgezondheidszorg uitvoert in de regio Zuid Holland zuid. Dat is rondom Dordrecht en in Breda. Jeugdgezondheidszorg ken je vooral van het consultatiebureau en het Rijksvaccinatieprogramma. En bij ons werken vooral artsen, verpleegkundigen, assistentes en pedagogen.

Jong JGZ

Met welk probleem zaten jullie?

Jong JGZ was voorheen onderdeel van een grotere organisatie Careyn. Vanuit die organisatie zijn we verzelfstandigd naar een eigen organisatie. Dat vroeg ook om een eigen ICT-omgeving. We zijn opzoek gegaan naar een ICT partner waarvan wij dachten dat hij ons zou kunnen helpen bij die verzelfstandiging. Voordat wij op zoek gingen naar een partner op ICT- en telefoniegebied. Hebben we bij andere jeugdgezondheidsorganisaties nagevraagd wie hun leverancier was en hoe tevreden ze daarover waren. Daar kwamen drie partijen uit. Die drie partijen hebben wij gevraagd of zij ons konden helpen bij het verzelfstandigen en het inrichten van de ICT. Dat is een soort aanbestedingsproces geworden. Uit dat proces is Sirrus als beste naar voren gekomen. Waarbij zij vooral het aandurfde om in een korte tijd een nieuwe omgeving neer te zetten. En dat hadden we ook nodig.

Hoe is jullie ervaring met Sirrus?

Het contact met Sirrus is tot nu toe heel prettig verlopen. Vanaf het allereerste moment hadden we het gevoel dat er serieus geluisterd werd. Dat onze situatie begrepen werd. En dat er aandacht was voor alle aspecten van wat we zochten. Zowel de ICT, de telefonie als de netwerkkant. Gedurende het implementatieproces was het best hectisch. In zes maanden tijd hebben we iets neergezet waarvan veel mensen dachten: Dat gaat nooit lukken. Een hele eigen omgeving met een grote overgang op een datum midden in Oud en Nieuw. Op 31 december hebben alle medewerkers hun laptop ingeleverd en zijn ze voorzien van een nieuwe, volledig geïnstalleerd. Het was een hectische dag en een hectisch proces, maar samen hebben we het tot een succes gemaakt. Sirrus heeft voor ons een volledige Microsoft Office- en Cloudomgeving gerealiseerd. Waarin alle medewerkers hun werk overal kunnen doen. Daarin zijn de voor ons belangrijke applicaties geïntegreerd en bijna allemaal door single sign-on te benaderen. Wat voor ons erg belangrijk is en in de praktijk goed werkt is dat de helpdesk goed benaderbaar is, snel reageert en dat medewerkers tevreden zijn over de resultaten en de toon van de dienstverlening. En dat waren we in het verleden wel eens anders gewend.

Zou je Sirrus aanbevelen?

Ik zou Sirrus van harte aanbevelen aan een andere organisatie. Vooral de menselijke manier waarop er wordt samengewerkt, maar ook de resultaatgerichte manier. Ze kunnen opschalen wanneer nodig en ze hebben voldoende expertise in huis om goed te adviseren en goed uit te voeren. Elke ICT verandering en implementatie is een ingewikkeld proces. Sirrus heeft hier ons goed bij geholpen en ik ben blij dat we dit samen gedaan hebben.

    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA. Bekijk het privacybeleid en de gebruikersvoorwaarden van Google.